fredag 2. desember 2011

Bygge om studio

Som jeg sa på forrige innlegg, så skulle jeg legge ut før og etter bilder av hjemmestudioet.

Så her er to bilder av slik det var først:



Sånn så det ut først. Litt rotete, men brukte klærne på veggen som akustikk demper under enkelte opptak.

Her er det bilder av rommet etter litt akustikk demping plater er lagt opp:

Neste bilde ser du en stor grå stoff plate på veggen. Og den lagde jeg selv forrige fredag! Snekret sammen en tre ramme og stiftet fast noe stoff rundt.

Her er hele kose-kroken:


Som dere ser, har jeg flyttet monitorene litt vekk fra veggen for å ikke få masse bass fra hjørnet. Så skal jeg henge de opp, og få de vekk fra bordet etterpå.

Men noe jeg også må nevne er de dårlige mikse forholdene jeg har. Monitorene er ikke veldig gode, så jeg mikser mye på headset, noe som er jævlig vanskelig og upraktisk. Så derfor pleier jeg å spille av miksen på forskjellige monitorer for å få litt bedre oversikt på hva jeg må endre på under prosessen. Tar alltid å spiller av i stua nede, i bilen, på studioet på skolen og hos kamerater osv, for å få best mulig peiling på hva som må endres på, og for å bli godt kjent med de monitorene jeg har.

 I den grad det er mulig bør man unngå tidstyver.. Blogging kan ansees som hinder for progresjon når jeg er "in the zone". Så nå gidder jeg ikke blogge mer.

..::STAYTUNEDFORMORECRAZYSHIT::..

1 kommentar:

  1. Veldig bra innlegg. Her er det meste vi trenger å vite. Blogging må skje 'out of zone'. I'llstaytuned!

    SvarSlett