søndag 25. mars 2012

Truse Innlegg

Heisann bloggfackass!!

Nå er det veldig lenge siden sist jeg blogget, så tenkte jeg bare skulle skrive litt om hva som har skjedd siden sist!

Dette siste skole året har vi hatt noe som kan sammenlignes med "PTF" (prosjekt til fordypning), altså "TLB" (tekst lyd bilde). Og i denne sammenheng har jeg fått mulighet til å bruke fredagene i mitt eget lille hjemmestudio, og jobbe med egne prosjekter som dekker forskjellige kompetansemål. En tilitt jeg har satt utrolig stor pris på!

Det jeg har oppnådd så langt er å ha komponert, produsert, og markedsført så langt én låt. (Skal klare en låt til før året er omme). Jeg har også med hjelp av min kjære lærer Annicken Dedekam Råge kommet i kontakt med Lars Kilevold, som har sagt ja til å være mentor - min nermeste kritiker, og gi meg respons på prosjektene mine såvel som et innblikk i hvordan musikk bransjen fungerer.

Jeg fikk også hjelp av en veninne og klassekamerat som er journalist i romerikets blad, til å gi meg litt spalteplass ang neste singel.

Når det kommer til markedsføring av den låten jeg lagede, så la jeg den ut på iTunes, Spotify, Youtube, NRKurørt, og et nettsamfunn som heter Reverb Nation. Jeg skrev også innlegg på et nettforum hvor jeg spurte om å få litt konstruktiv kritikk, som viste seg å være overraskende positivt, i den grad at jeg fikk bra respons, såvel som visninger!

Det jeg kan si nå, er at jeg har mange prosjekter gående! Planen etter skole slutt, er å produsere et album, og gi det ut på egenhånd. Også finne en gitarist som er gira på å spille, for og da begynne å spille litt akustiske konserter for å se om det er publikum for det.

Det skjer veldig mye på en gang akkurat nå, med skole, jobb og musikken. Men det blir forhåpentligvis én singel til før skoleslutt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar